کلیاتی از اهداف کمیته دانش پژوهان

کلیاتی از اهداف کمیته دانش پژوهان

 

اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت کمیته دانش پژوهان که در این سالها طی تشکیل جلسات متعدد با دوستان و صاحب نظران و آشنایی با وضعیت تحصیلی – آموزشی خور به دست آمده است بصورت خلاصه و فهرست وار در ادامه ذکر خواهد شد.
لازم به توضیح است که هرکدام از اهداف برای اجرا و به ثمر نشستن شامل جزئیات و راهکارهای اجرایی است که در این مختصر نمی گنجد، همچنین برخی از اهداف نیازمند زمان و تجربه و مساعدت همگانی است که برای نیل به سمت آنها باید حوصله نمود… .

=مهمترین هدف کمیته دانش پژوهان خور پرداخت وام های بلند مدت قرض الحسنه به دانش پژوهان  نیازمند می باشد که به تناسب توانایی مالی کمیته و میزان همکاری خیراندیشان همشهری، و  با توجه به نیاز متقاضی و شرایطی که متقاضی می پذیرد، به وی پرداخت خواهد شد. و در نهایت مبلغی که متقاضی در بلند مدت بازپرداخت خواهد نمود مجدداً صرف پرداخت وام به متقاضیان جدید و مسائل آموزشی و تحصیلی می شود.

– و  اما سایر اهداف:

= تهیه و تدوین «سالنامه تحصیلی – آموزشی» با در نظر گرفتن رویدادهای تحصیلی و آموزشی کشور در تمامی مقاطع، با هدف برنامه ریزی قبلی برای رویدادهای تحصیلی – آموزشی. مانند برنامه ریزی قبلی برای امتحانات مختلف، فراخوان ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها و مسابقات و نتیجتاً تهیه چشم اندازهای بلند مدت…

= ارتباط و تعامل منظم و هدفمند با مدارس خور، مسئولین، دبیران و بخصوص انجمن اولیا و مربیان.

=تلاش برای ایجاد ارتباط بهتر و سازنده تر خانواده های دانش پژوهان خوری با محیط های آموزشی با«نگاهی نو».

=ارتباط مؤثر  با دانش آموزان  و دانشجویان در زمینه های مختلف، با هدف ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در آنها برای شرکت مؤثر در فعالیت های اجتماعی و آموزشی.

=برگزاری کلاسهای تقویتی با حضور دبیران برتر و باسابقه. بویژه تقویت دروس پایه که سالهاست دانش پژوهان ما در آنها با مشکل مواجه هستند.

=هدایت تحصیلی دانش پژوهان در تمامی مقاطع بخصوص انتخاب رشته های تحصیلی با استفاده از مشاورین متخصص.

=تشویق و حمایت از دانش پژوهان نخبه و موفق از لحاظ علمی، ورزشی، هنری و حمایت از ابتکارات، اختراعات و طرح های تحقیقاتی همشهریان در حد توان مالی.

= تشویق و حمایت خاص مالی و معنوی از محصلینی که به سمت رشته های مورد نیاز شهر با توجه به اولویت حال حاضر سوق  می یابند. مانند: معلمی، پزشکی و… .

= تلاش برای ارتقای سطح خردورزی جامعه با تدوین برنامه هایی در جهت تقویت فرهنگ مطالعه و همچنین تهیه و تدوین بروشورهای آموزشی با اهداف مشخص.

=برنامه ریزی جز به جز برای هرکدام از پایه های تحصیلی از پیش دبستانی تا دانشگاه با هدف ارتقای سطح کیفی دانش پژوهان خوری و برنامه ریزی برای موفقیت بیشتر آنها در رویدادهای تحصیلی خاص هر پایه در طول سال.

=تعامل با دبیران و مدرسین با سابقه و بازنشسته همشهری و استفاده از تجربیات آنها در زمینه های گوناگون تحصیلی و بخصوص آسیب شناسی و ارائه راهکارها.

=تعامل کاربردی و متقابل با نهادهای شهری و شهرستان اعم از: شورای اسلامی، شهرداری، شورای ورزشی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و… .

=ارتقای سطح دانش و معلومات اعضای کمیته دانش پژوهان با استفاده از برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی و تشکیل کتابخانه تخصصی، با این هدف که در گذر زمان، هرکدام از اعضا «نماینده ای متخصص در امر تحصیلات» باشد.

=برنامه ریزی برای تجهیز نهادهای فرهنگی – آموزشی خور مانند  کتابخانه های عمومی و کتابخانه های مدارس در صورت داشتن توان مالی یا از طریق آگاهی رسانی عمومی و مکاتبات اداری.

=برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها و سیمنارهای مختلف و اطلاع رسانی در مورد اتفاقات فرهنگی، تحصیلی و آموزشی جهان امروز  و کشور.

=تشکیل گروه های تحقیقاتی با استفاده از مشاورین آگاه و متخصص برای بررسی روند تحصیل در گذشته خور و شناسایی نقاط قوت و چالش ها، و تدوین برنامه هایی برای نتیجه بخشی اهداف.

=در صورت داشتن توان مالی کافی در آینده، همکاری با صاحب نظران اقتصادی برای ایجاد سرمایه گذاری هایی با بازده مناسب. با هدف جاری ساختن منابع تأمین مالی کمیته دانش پژوهان.

طراحی و توسعه آراد