کلیاتی از اهداف کمیته دانش پژوهان

کلیاتی از اهداف کمیته دانش پژوهان

 

اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت کمیته دانش پژوهان که در این سالها طی تشکیل جلسات متعدد با دوستان و صاحب نظران و آشنایی با وضعیت تحصیلی – آموزشی خور به دست آمده است بصورت خلاصه و فهرست وار در ادامه ذکر خواهد شد.
لازم به توضیح است که هرکدام از اهداف برای اجرا و به ثمر نشستن شامل جزئیات و راهکارهای اجرایی است که در این مختصر نمی گنجد، همچنین برخی از اهداف نیازمند زمان و تجربه و مساعدت همگانی است که برای نیل به سمت آنها باید حوصله نمود… .

=مهمترین هدف کمیته دانش پژوهان خور پرداخت وام های بلند مدت قرض الحسنه به دانش پژوهان  نیازمند می باشد که به تناسب توانایی مالی کمیته و میزان همکاری خیراندیشان همشهری، و  با توجه به نیاز متقاضی و شرایطی که متقاضی می پذیرد، به وی پرداخت خواهد شد. و در نهایت مبلغی که متقاضی در بلند مدت بازپرداخت خواهد نمود مجدداً صرف پرداخت وام به متقاضیان جدید و مسائل آموزشی و تحصیلی می شود.

– و  اما سایر اهداف:

= تهیه و تدوین «سالنامه تحصیلی – آموزشی» با در نظر گرفتن رویدادهای تحصیلی و آموزشی کشور در تمامی مقاطع، با هدف برنامه ریزی قبلی برای رویدادهای تحصیلی – آموزشی. مانند برنامه ریزی قبلی برای امتحانات مختلف، فراخوان ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها و مسابقات و نتیجتاً تهیه چشم اندازهای بلند مدت…

= ارتباط و تعامل منظم و هدفمند با مدارس خور، مسئولین، دبیران و بخصوص انجمن اولیا و مربیان.

=تلاش برای ایجاد ارتباط بهتر و سازنده تر خانواده های دانش پژوهان خوری با محیط های آموزشی با«نگاهی نو».

=ارتباط مؤثر  با دانش آموزان  و دانشجویان در زمینه های مختلف، با هدف ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در آنها برای شرکت مؤثر در فعالیت های اجتماعی و آموزشی.

=برگزاری کلاسهای تقویتی با حضور دبیران برتر و باسابقه. بویژه تقویت دروس پایه که سالهاست دانش پژوهان ما در آنها با مشکل مواجه هستند.

=هدایت تحصیلی دانش پژوهان در تمامی مقاطع بخصوص انتخاب رشته های تحصیلی با استفاده از مشاورین متخصص.

=تشویق و حمایت از دانش پژوهان نخبه و موفق از لحاظ علمی، ورزشی، هنری و حمایت از ابتکارات، اختراعات و طرح های تحقیقاتی همشهریان در حد توان مالی.

= تشویق و حمایت خاص مالی و معنوی از محصلینی که به سمت رشته های مورد نیاز شهر با توجه به اولویت حال حاضر سوق  می یابند. مانند: معلمی، پزشکی و… .

= تلاش برای ارتقای سطح خردورزی جامعه با تدوین برنامه هایی در جهت تقویت فرهنگ مطالعه و همچنین تهیه و تدوین بروشورهای آموزشی با اهداف مشخص.

=برنامه ریزی جز به جز برای هرکدام از پایه های تحصیلی از پیش دبستانی تا دانشگاه با هدف ارتقای سطح کیفی دانش پژوهان خوری و برنامه ریزی برای موفقیت بیشتر آنها در رویدادهای تحصیلی خاص هر پایه در طول سال.

=تعامل با دبیران و مدرسین با سابقه و بازنشسته همشهری و استفاده از تجربیات آنها در زمینه های گوناگون تحصیلی و بخصوص آسیب شناسی و ارائه راهکارها.

=تعامل کاربردی و متقابل با نهادهای شهری و شهرستان اعم از: شورای اسلامی، شهرداری، شورای ورزشی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و… .

=ارتقای سطح دانش و معلومات اعضای کمیته دانش پژوهان با استفاده از برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی و تشکیل کتابخانه تخصصی، با این هدف که در گذر زمان، هرکدام از اعضا «نماینده ای متخصص در امر تحصیلات» باشد.

=برنامه ریزی برای تجهیز نهادهای فرهنگی – آموزشی خور مانند  کتابخانه های عمومی و کتابخانه های مدارس در صورت داشتن توان مالی یا از طریق آگاهی رسانی عمومی و مکاتبات اداری.

=برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها و سیمنارهای مختلف و اطلاع رسانی در مورد اتفاقات فرهنگی، تحصیلی و آموزشی جهان امروز  و کشور.

=تشکیل گروه های تحقیقاتی با استفاده از مشاورین آگاه و متخصص برای بررسی روند تحصیل در گذشته خور و شناسایی نقاط قوت و چالش ها، و تدوین برنامه هایی برای نتیجه بخشی اهداف.

=در صورت داشتن توان مالی کافی در آینده، همکاری با صاحب نظران اقتصادی برای ایجاد سرمایه گذاری هایی با بازده مناسب. با هدف جاری ساختن منابع تأمین مالی کمیته دانش پژوهان.